browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

New Zealand!!!!

Posted by on 15/02/2012

Hej med jer alle :-)

Haaber i har det godt – det er ved at vaere et stykke tid siden vi har opdateret her, men nu faar i baade blog indlaeg og billeder, wuhu! Vi kom til New Zealand i mandags, og hyggede os i Auckland en dags tid, hvor vi var ude paa en lille vulkan-oe og hike lidt, og hygge os i det gode vejr vi kom til. Alle vi har moedt, der havde vaeret her havde haft regn, saa vi er virkelig heldige med vejret.

Dagen efter fik vi vores camper, som bare er super nice! Og lidt stor, det var lidt skoert at skulle vaenne sig til at koere i saadan en stor bil, men det vaennede vi os rimelig hurtigt til. Vi startede med at koere helt op aller nordligst til Cape Reinge (tror vi det hedder) hvor de to have moedes, hvor vi foerst overnattede helt ude ved stranden paa en lille “campingplads” som var virkelig skoen, saa der noed vi solen en hel dag og hyggede os, og morgenen efter tog vi hen hvor havene moedtes, som skulle vaere vildere end Skagen og alt muligt, saa vi havde virkelig glaedet os. “Problemet” var (hvilket slet ikke er et problem!) at vejret var saa godt og helt vildstille at der slet ikke var nogle boelger, saa der var faktisk slet ingenting at se derude, udover at det selvfoelgelig var virkelig smukt, men ingen vilde have der moedtes. Men det var stadig en oplevelse!

Derefter tog vi den lange vej nedad igen til Waitamo Caves hvor vi Black Water raftede. Vi blev udstyret med wetsuits, smaa gummistoevler, hjelm med lys og en gummiring, og saa var vi ellers paa tur inde i en kaempe grotte med masser af vand, hvor vi baade gik rundt, floed rundt og hoppede ud over baade et lille og et lidt stoerre vandfald – det var vildt sejt! Paa et tidspunkt, skulle vi alle sammen haenge os sammen i benene i en lang raekke og slukke vores lys, og da vi saa kiggede op lignede det bare en kaempe stjernehimmel, fordi der sad tusinder af glowworms oppe i toppen af grotten. Prikken over i’et var lige da en af guiderne begyndte at synge titanic, haha. Det var virkelig hyggeligt. Og en ret vild oplevelse.

Herefter tog vi turen til Matamata, hvor vi besoegte HOBBITON! Vi havde ikke rigtig nogle forventninger, for ingen af os har set filmene, men det var bare virkelig en god oplevelse! Vi blev koert et stykke ud i en bus, hvor hele “filmsettet” var, og saa gik vi ellers rundt i den lille hobbit-landsby, med alle hobbit-hullerne/husene, de smaa haver, baenke, gynger osv., det var saa fint. Det var lidt som at vaere i et lille eventyrland, vi var i hvert fald helt fascineret af det, ogsaa selvom vi ikke kunne sammenligne noget af det med filmen – men vi glaeder os til at se dem naar vi kommer hjem! Og vi har taget en masse billeder, men dem maa vi desvaerre ikke vise jer, fordi de ikke maa blive offentliggjort endnu, saa dem maa i se naar vi kommer hjem.

Herefter tog vi til Whitianga, hvor vi var ude paa en strand, Hot Water Beach. Et sted paa stranden kunne man grave ned og saa var der bare braendende vand, helt op til 60 grader. Der var sygt mange mennesker, saa vi var lige ved at opgive, fordi man skulle finde det perfekte sted, for at det var varmt nok, men endelig fandt vi et sted, hvor vi gravede lidt ned og saa laa vi ellers bare i braendvarmt vand i vores egen lille pool paa stranden, det var virkelig cool!

Saa har vi vaeret i Rotorua, hvor vi var inde i en lille landsby, som laa ovenpaa en masse varme kilder, tror vi. Vi fik en rundttur rundt i den lille by, hvor hun fortalte hvordan de lavede mad i  vandet, og badede. Der var flere omraader, som var lukket af, hvor det bare dampede op, og hoejdepunktet var en gejser der en gang i timen sproejtede ti meter vand og damp op i luften. Vi var egentlig lidt skuffet, for i vores Lonely Planet bog stod der at den blev 30 meter hoej, og det gjorde den paa ingen maade, de sidste tyve meter maa havde vaeret nede i jorden, men det var stadig sjovt nok.

Idag tog vi saa den lange (troede vi) tur til Wellington, som viste sig at tage fem timers tid, hvor vi troede vi skulle koere hele dagen, det havde vi lige sat os op til. Her er vi saa nu, vi ved ikke lige hvor vi skal sove i nat, men det finder vi ud af.

Igaar fandt vi lige en god undskyldning for at forkaele os selv lidt, Valentines dag. Saa vi havde koebt en bland selv pakke med – CHEESECAKE!!! som bare skulle roeres sammen og i koeleren, som vi igaar baade spiste til morgenmad, frokost og aftensmad, hvor vi ogsaa fik boeffer, hvilket er det eneste koed vi har koebt i lang tid, men det var virkelig laekkert.

Ellers hygger vi bare for vildt i vores camper, som vi har doebt Johnny. Vi har koert en hel masse den sidste uges tid,  men det har egentlig ikke foeltes saa vildt, for vi hygger os rigtig meget naar vi koerer, med en masse god musik, som vi skraaler med paa. Deres veje er ogsaa rigtig overskuelige, og vi er blevet genier med et kort!! Vi holder baade paa store campingpladser med pool osv, og nogle gange ogsaa bare paa en parkeringsplads. Vi maa holde og overnatte alle de steder vi vil, medmindre der staar man ikke maa campere, fordi vi har et toilet i camperen (hvilket vi ikke bruger, for det ville vaere virkelig klamt), saa det er rigtig nice. Campinglivet er virkelig hyggeligt :P vi nyder det rigtig meget, og vejret har varet saa meget med os, det har naesten kun regnet mens vi har skullet koere eller sovet. Saa vi er ret heldige!!

Vi haaber i har det godt :-)

Ps. Karina er rigtig glad for at have Kathrine med, hun er rigtig sej i trafikken ;-)